ناصحی: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری است پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در پی حادثه انفجار در بندر شهید رجایی اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای کمک به هموطنان حادثه‌دیده در انفجار اسکله شهید رجایی رفع اختلال ۱۰دقیقه‌ای در سرویس‌دهی خط یک مترو مشهد رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل با چهار پل چهارسطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم موزه زنده میدان عدالت مشهد لیست کامل بوستان‌های بانوان دارای اتاق مادروکودک مشهد + جزئیات مشهد، قطب دیپلماسی شهری در میان کلانشهرهای ایران قلندرشریف: خط ۳ مترو مشهد مهم‌ترین بخش ریلی شهری کشور است | مشهد در حوزه قطارشهری خودکفا شده است  تشکیل ۴ کمیته ذیل کارگروه «سرمایه‌گذاری برای تولید» در شورای اسلامی شهر مشهد خراسان رضوی و مشهد، رتبه نخست کاهش تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری طی سال ۱۴۰۳ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: کاهش ۱۴ درصدی تلفات حوادث ترافیکی در مشهد در سال ۱۴۰۳ ۸۸ درصد متوفیان تصادفات مشهد در سال ۱۴۰۳ عابران و موتورسیکلت‌سواران بودند فصل طغیان شته در باغات و فضای سبز شهری مشهد | به ۱۶۰ درخواست مردم در خصوص آفات رسیدگی شد مرکز نوآوری‌های حمل‌ونقل شهرداری مشهد آغازبه‌کار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) + فیلم نقشه تصادفات مرگ‌بار مشهد در ۱۴۰۳ | راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، قربانیان اصلی ترافیک مشهد هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) فقط ۶درصد از بیمارستان‌های مشهد در برابر آتش‌سوزی ایمن هستند | گزارش شهرآرانیوز از راهکار‌های ایمن‌سازی مراکز درمانی مشهد آغاز به کار نشست متروپلیس در مشهد با حضور دبیرکل انجمن کلانشهر‌های جهان + فیلم (۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش یک‌ساعته سرویس‌دهی مترو مشهد در روز جمعه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) هم‌زمان با برگزاری کنکور
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل با چهار پل چهارسطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم

  • کد خبر: ۳۲۹۰۹۵
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۳
رئیس شورای شهر مشهد: هزینه ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل با چهار پل چهارسطحی است | روند خدمت به مردم را متوقف نمی‌کنیم + فیلم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی شورای ششم از ابتدای تشکیل، تکمیل قطارشهری مشهد و البته توجه به سایر پروژه‌های شهری بوده است تا بتوانیم مشکلات مردم شهر را کم کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی در جریان بازدید آیت‌الله علم‌الهدی از ایستگاه باب‌الجواد(ع) و زیرساخت‌های فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد که صبح امروز (یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) برگزار شد، به تشریح گزارشی از جزئیات فرایند قانونی تأمین اعتبار پروژه‌های اساسی شهر مشهد پرداخت.

وی اظهار کرد: ساخت هر کیلومتر قطارشهری معادل چهار پل چهارسطحی هزینه‌بر است؛ اما ما به‌واسطه پروژه قطارشهری، از سایر پروژه‌های شهری نیز غافل نشدیم و در حال حاضر، تقاطع غیرهم‌سطح شهید فهمیده و خیام، دوربرگردان ابوطالب و امام حسن مجتبی(ع)، بازگشایی خیابان شهید فخرایی و... در دستورکار مدیریت شهری است و با تخصیص منابع دنبال می‌شود.

ناصحی ادامه داد: با توجه به منابعی که مدیریت شهری در اختیار دارد، امکان تأمین وجوه مرتبط با کلان‌پروژه‌ها عمدتاً فراهم نیست. بر همین اساس یکی از کار‌هایی که انجام داده‌ایم، این است که از منابع مختلف، این تأمین اعتبار صورت بگیرد تا روند خدمت به مردم، متوقف نشود.

وی افزود: اگر منابع در زمان خودش تأمین شود، بسیاری از مشکلات ما در این حوزه برطرف خواهد شد. منکر نواقص نیستیم، اما با وجود محدودیت‌ها فعالیت می‌کنیم تا شرمنده مردم نباشیم. اعضای شورا در تامین منابع، بازدید از پروژه‌ها، رفع نواقص و به‌نتیجه‌رسیدن پروژه‌ها، حداکثر تلاش خود را صورت می‌دهند.

ناصحی خاطرنشان کرد: در این بین البته از موضوع تقاطع‌های غیرهم‌سطح و پروژه‌های زودبازده نیز غافل نشده‌ایم و طرح ایجاد تقاطع‌های غیرهم‌سطح همچون فهمیده، خیام، ابوطالب و امام حسن مجتبی(ع) همه در دستورکار مدیریت شهری است و تخصیص منابع آن‌ها دنبال می‌شود. بااین‌حال، حقیقت این است که امکان اداره شهر با بودجه‌های جاری شهرداری وجود ندارد. گاهی اوقات، قرارگاه خاتم‌لانبیا(ص) صد‌هامیلیارد تومان از مدیریت شهری مشهد طلبکار می‌شود، اما بازهم کار را متوقف نمی‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط، اعضای شورای شهر اعتماد کردند و با اختیارات خودشان، با ریسک‌پذیری بالا یک مصوبه ۱۰ هزارمیلیاردتومانی در حوزه پروژه‌های زیرساختی داشتند که هیچ‌کس در دوره‌های قبل، جرئت چنین کاری نداشت. این ریسک‌پذیری اعضای شورای اسلامی شهر است تا به هر قیمت ممکن، کار جلو برود و زیرساخت‌های خدمت در شهر توسعه پیدا کند.

ناصحی با بیان اینکه شهرداری باید به درآمد روزانه ۱۰۰ میلیارد تومانی برسد تا از عهده پروژه‌های زیرساختی و هزینه‌های جاری خود بربیاید، گفت: شهرداری باید روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا بتواند هم از عهده پرداخت ماهیانه ۱۴۵۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری خود بربیاید و هم به پروژه‌ها برسد.

وی بیان کرد: این شورا در حوزه حاشیه شهر، کار‌های ویژه‌ای انجام داده است. همکاران ما در شورای شهر به قدری پیگیر پیشبرد پروژه‌ها هستند که گاهی اوقات حتی شائبه دخالت در اجرا پیش می‌آید. یک قلم همین طرح‌های زودبازده و اعتمادساز است که چهره شهر را تغییر داده و الان، وضع دغدغه مردم از آسفالت خیابان و بهسازی معابر به نقاشی دیوار‌ها تبدیل شده است. به عبارت دیگر، جنس مطالبات مردم به کلی تغییر کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->